Curățenia de primăvară – fă loc pentru bunăstare!

”Home Is Where The Heart Is”  iar în ultimii ani, pentru mulți, acasă este și locul de muncă! Asta înseamnă că a devenit și mai important – atât pentru bunăstarea noastră personală, cât și pentru dezvoltarea profesională – să trăim într-un mediu plăcut și armonios.

În casă se aducă adesea lucruri inutile de tot felul, mai ales în zilele mai leneșe de iarnă, când avem tendința să amânăm treburile din casă din lipsă de energie sau de dispoziție. Așadar, atunci când te simți plictisit și obosit sau când nu poți dormi bine și devenii ușor anxios, privește în jur și gândește-te ce fel de impact are mediul în care te afli asupra stării tale emoționale. Din nefericire, o casă dezordonată poate agrava și mai mult sentimentele negative, creând un cerc vicios pe care trebuie să îl întrerupi.

Și nu există un moment mai bun decât acum pentru a începe să vă dezordonați casa!

Primăvara a venit, aducând cu ea un sentiment de reînnoire și de revigorare, făcându-te mai energic, mai productiv și mai motivat să faci schimbări pozitive în viața ta.
pura fons meditation mental health
Un mediu armonios are un efect pozitiv asupra sănătății mintale

Așadar, de unde să începi? Avem noi câteva sfaturi pentru tine:

– Aruncă medicamentele expirate în mod responsabil. Știai că medicamentele expirate fac parte din categoria deșeurilor periculoase? Prin urmare, este important ca acestea să nu ajungă în depozitele de deșeuri, în apă sau sol. Așadar, nu le aruncala coșul de gunoi, ci du-le la cea mai apropiată farmacie!

– Ai verificat produsele cosmetice? Este timpul să arunci produsele care au depășit data de expirare, care pot provoca iritații și pot dăuna sănătății.

– Același lucru este valabil și în cazul alimentelor – aruncă tot ce este expirat!

– A venit rândul tuturor obiectelor pe care le păstrezi pentru că “poate vei mai avea nevoie de ele în viitor”, cum ar fi piesele vechi de schimb pentru instalații sanitare și mobilă, sau aparate stricate.

Atunci când repari ceva, cu siguranță vrei să fie durabil și fiabil, așa că folosești piese noi, de calitate. Deci poți renunța la aparatele stricate și piesele de schimb vechi, într-un mod responsabil. Te sfătuim să reciclezi cât se poate de mult! O mulțime de organizații ajută cu reciclarea, iar aici poți găsi o hartă a punctelor de reciclare pentru diferite tipuri de materiale: Harta reciclării

– Hainele pe care nu le-ai mai purtat de ani de zile: ți-au fost de folos și ți-au plăcut, dar acum arată uzate sau nu ți se mai potrivesc – este timpul să renunți la ele!

Unele haine sunt, într-adevăr, investiții care pot fi folosite chiar și de generațiile viitoare, dar sunt și multe articole mai puțin valoroase pe care le-ai cumpărat din impuls într-o sesiune de cumpărături cu prietenele și pe care poate că nu le-ai purtat niciodată și probabil nici nu le vei purta.

Ce poți face cu ele? Există o mulțime de grupuri pe Facebook unde le poți vinde sau dona.

Găsește inspirație în estetica japoneză și wabi-sabi: simplitate, intimitate și imperfecțiune
O casă curată este ca o pagină goal[ - umple-o cu conștiința, grija și iubirea ta

Iar acum că ai scăpat de toate lucrurile inutile, casa ta este o filă nouă pe care poți să o rescrii cum dorești.

Dacă lucrezi de acasă, asigură-te că “biroul” tău este un loc special dedicat, liniștit, de preferință separat, în care te poți concentra asupra muncii tale, fără să fii distras. Este locul în care stai cea mai mare parte a zilei, așa că trebuie să fie confortabil și ergonomic. Încearcă să păstrezi cât mai multe documente în format digital, în loc să le printezi – astfel biroul tău rămâne ordonat și munca ta nu dăunează mediului înconjurător. Pentru a-ți rezolva cu succes sarcinile de la muncă și pentru a te bucura apoi de timpul liber, încearcă – pe cât posibil – să nu le amesteci.

pura fons effective work
Păstrează-ți biroul curat și mintea limpede atunci când lucrezi de acasă

Dacă locul de muncă este curat și organizat, asta îți va ușura munca și vei câștiga timp prețios. Există chiar experți care împărtășesc sfaturi și metode, cum ar fi, de exemplu, Marie Kondo – cunoscuta consultantă în organizare japoneză, autoare de bestselleruri în domeniu și gazda unor seriale pline de inspirație pe Netflix shows. Cu siguranță poți adapta unele dintre sfaturile ei personalității și stilului tău de viață. Iată care sunt principalele principii pentru a face ordine și a-ți organiza lucrurile conform lui Marie:

– Imaginează-ți un stil de viață ideal și fă-ți un plan pentru a-l atinge

– Organizează lucrurile pe categorii, nu pe camere sau spații

– Începe cu lucrurile de care ești mai puțin atașat emoțional, cum ar fi hainele, și continuă treptat cu lucrurile cu o valoare emoțională mai mare: cărți, hârtii, obiecte diverse și lasă la sfârșit obiectele sentimentale, cum ar fi suvenirurile și desenele sau jucăriile copiilor.

– Folosește tehnica de împachetare verticală pentru ca totul să fie vizibil în sertar. Ordonează-ți hainele în funcție de culoare, de exemplu de la închis la deschis.

– Cum să decizi dacă ar trebui să păstrezi sau nu un obiect? Ține-l în mâini și întreabă-te dacă îți stârnește bucurie!

 

O casă ordonată îți dă o senzație de bunăstare, pozitivitate și armonie și este cu siguranță mai ușor de făcut curat atunci când sunt mai puține lucruri. Odată ce faci asta, te va motiva să aplici aceiași pași și în alte aspecte ale vieții tale, cum ar fi munca și relațiile, ceea ce, în cele din urmă, îți va aduce împlinire.

Dacă îți place, împărtășește cu alții!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.