Melancolia de iarnă: 5 Schimbări mici care aduc rezultate mari

Schimbarea anotimpurilor, sărbătorile, presiunea de la sfârșitul anului și, cel mai important, vremea mohorâtă – toate acestea pot aduce schimbări negative ale obiceiurilor tale, care ți-ar putea afecta nivelul de dopamină. Dopamina este o substanță chimică din creier care ajută, printre altele, la reglarea stării de spirit și la stimularea motivației și a atenției. Acesta este unul din motivele depresiei de iarnă… 

Chiar dacă este o perioadă trecătoare, este totuși important să ai grijă de tine, iar noi suntem aici să te ajutăm cu câteva sfaturi care sunt ușor de introdus în rutina zilnică și care te pot ajuta să îți regăsești echilibrul mental și fizic.

În primul rând, fă mișcare în mod regulat! Nu ești o persoană sportivă? Nu-i nimic! Nu subestima efectele benefice ale plimbărilor lungi. Senzația de bine oferită de activitățile fizice ajută la atenuarea stresului și a anxietății și la întărirea sistemului imunitar.

Cheamă Îngerul Soarelui și te va ajuta să primești razele în ființa ta, pentru a-ți calma sufletul și a-ți vindeca corpul. – Anthony William, Medical Medium

Mergi în căutarea soarelui (și soarele va veni la tine!). Chiar dacă este iarnă, nu renunțați complet la terapia solară. Soarele ne vizitează uneori chiar și în acest anotimp sumbru. Profită de zilele însorite pentru a ieși în aer liber și a lăsa soarele să-ți trezească corpul și să-ți regleze ritmul circadian. Și folosește întotdeauna protecție solară!

Nu folosi vremea rea ca scuză să nu faci sport - poți face exerciții în casă!
Este important să creezi o atmosferă relaxantă în camera de dormit

De asemenea, trebuie să îți reglezi somnul. Dacă dormi prea mult sau prea puțin, aceasta poate avea un impact negativ asupra stării de spirit, precum și asupra concentrării și gândirii. Încearcă să dormi 7 până la 8 ore în fiecare noapte. Trezitul de dimineață nu e niciodată ușor, dar îți garantăm că te va face să te simți fresh!

Începe o dietă echilibrată. Nu spune nimeni să începi o dietă exagerat de sănătoasă, pentru că probabil nu va dura mai mult de câteva săptămâni. Este firesc să poftești la alimente dulci, grase și carbohidrați atunci când te simți deprimat. Acestea îți pot oferi un sentiment temporar de satisfacție, dar starea de nervozitate și oboseala vor reveni și în cele din urmă se vor intensifica. În schimb, încearcă o dietă diversificată în care să incluzi legume, fructe, fasole, nuci și cereale integrale pentru a-ți restabili nivelul de energie. De asemenea, îți poți îmbunătăți starea de spirit prin creșterea nivelului de dopamină prin suplimente precum: probiotice, Ginkgo Biloba, curcumină, ulei de oregano, magneziu, vitamina D și ginseng. Te sfătuim să te consulți cu medicul  înainte de a lua orice fel de suplimente.

Curcumină cu turmeric

Înconjoară-te de oamenii pe care îi iubești. Interacțiunile sociale sunt importante pentru a-ți crește energia și te încurajează să te implici în lucruri care îți plac și care îți ridică starea de spirit. Ce-ar fi să îi propuneți unui prieten să mergeți împreună la sală sau să faceți o plimbare lungă?

Și nu în ultimul rând, practicați tehnici de relaxare pentru a atenua anxietatea și tensiunile din corp. Poți începe cu 5 minute de meditație pe zi. Poate părea puțin, dar ajută la îmbunătățirea stării tale de spirit.

Caută siguranță, relaxare și fericire în preajma oamenilor pe care îi iubești

Te simți copleșit? Începe cu mici schimbări și transformă-le în obiceiuri. În timp acestea vor duce la schimbări mai mari!

Dacă îți place, împărtășește cu alții!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.