fbpx ...

Remix de rețete: variante sănătoase pe gustul tău

easter vegan recipe medical medium pura fons

Navighează prin bunătăți

Rețetele decadente pe bază de legume sunt o alternativă excelentă pentru rețetele originale bine-cunoscute, adesea bogate în grăsimi nesănătoase, zaharuri și ingrediente procesate. Variantele vegetariene nu sunt doar delicioase, ci pot oferi un echilibru de nutrienți, o digestie mai bună și susțin sănătatea și bunăstarea generală.

Am reinterpretat pentru tine 3 rețete uimitoare inspirate din cartea ”Brain Saver” a Mediumului Medical. Citește mai jos tot ce ai nevoie pentru a crea festinuri impresionante pentru tine, familia și prietenii tăi!

 

Plăcinta ciobănească (Shepherd’s pie) vegetariană

Această versiune a plăcintei ciobănești este o variantă vegetală și sănătoasă a unei rețete clasice. Lintea și ciupercile oferă o sursă bună de proteine și fibre, în timp ce cartoful dulce și dovleacul de copt adaugă o notă de dulceață și vitamine. Combinația de ierburi și condimente conferă un gust savuros și aromat. 

Ingrediente pentru umplutură:

∙ 1 ceapă, tocată mărunt

∙ 4 căței de usturoi, tocați mărunt

∙ 2 tulpini de țelină, tocate mărunt

∙ 1 cartof dulce mare, tăiat în cubulețe

∙  500g dovleac de copt, tăiat în cubulețe

∙ 700 g de amestec de ciuperci proaspete (champignon, ciuperci sălbatice etc.)

∙ ½ cană de mazăre congelată 

∙ ½ cană linte verde sau galbenă uscată

∙ 4 căni de supă de legume făcută în casă sau bio

∙ 3 linguri de pastă de roșii de casă sau bio

∙ 3 linguri de amestec de ierburi  uscate sau proaspete (poți combina cimbru, rozmarin, oregano, busuioc, piper măcinat, nucșoară, paprika, praf de ceapă)

∙ Sare și piper după gust

∙ Extra ierburi proaspete pentru garnitură

Ingrediente pentru topping:

∙ 1,5 kg de piure de cartofi

∙ Un vârf de cuțit de piper alb (opțional)

∙ Sare după gust

∙ Câteva linguri de lapte vegetal neîndulcit, dacă este necesar

easter vegan recipe medical medium pura fons

Cum se prepară:

1. Preîncălzește cuptorul la 200°C.

2. Clătește și scurge lintea, apoi pune-o într-o cratiță mare împreună cu supa de legume. Adu la fierbere, apoi redu focul și lasă să fiarbă timp de 25-30 de minute, până când lintea se înmoaie și supa se absoarbe aproape complet.

3. În timp ce se gătește lintea, încălzește uleiul de măsline într-o tigaie mare la foc mediu-mare. Adaugă ceapa tocată, usturoiul, cartoful dulce, dovleacul, mazărea congelată și țelina și sotează-le timp de 10-12 minute, până când legumele sunt moi și ușor rumenite.

4. Adaugă pasta de tomate și ierburile în tigaie și amestecă bine pentru a le combina. Lasă-le să se gătească împreună încă 2-3 minute.

5. Când lintea este gătită, se amestecă bine în tigaie cu amestecul de legume.

6. După ce lintea este bine încorporată, transferă întregul amestec de legume într-o tavă mare de copt. Adaugă sare și piper (alb) la piureul de cartofi și întinde-l deasupra într-un strat uniform.

7. Coace plăcinta ciobănească vegetariană în cuptorul preîncălzit timp de 25-30 de minute, până când cartofii dulci sunt ușor rumeniți, iar umplutura este fierbinte.

8. Lasă plăcinta să se răcească câteva minute înainte de a o porționa și servi. Poftă bună!

 

Empanadas pentru o minte clară

Cu arome exotice surprinzătoare, aceste empanadas pe bază de plante sunt o alternativă sănătoasă și bogată în nutrienți, care poate oferi o serie de beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea inflamațiilor, promovarea unei digestii sănătoase, a funcțiilor cognitive și susținerea stării generale de bine.

Ingrediente pentru crustă:

∙ 1 kg de cartofi fierți la aburi, piure

∙ 1,5 cană de amidon de cartofi

∙ Sare după gust

∙ Pătrunjel uscat sau coriandru

Ingrediente pentru umplutură:

∙ 2 cepe de mărime medie, tocate mărunt

∙ ⅓ cană de ardei gras roșu tocat

∙ ⅓ cană de ardei gras galben tocat

∙ ⅓ cană de ardei gras verde tocat

∙ 10 roșii cherry, tăiate mărunt

∙ ½ cană de năut fiert (opțional)

∙ 1 linguriță de chimen măcinat sau pudră de curry

∙ 1 linguriță de pudră de paprika (poți amesteca paprika dulce și paprika iute, după gust)

∙ 3 căței de usturoi tocați mărunt

∙ 2 linguri de coriandru proaspăt (sau pătrunjel)

∙ 1 lingură de suc de limetă

easter vegan recipe medical medium pura fons

Cum se prepară:

1. Adăugă ceapa, usturoiul și ardeii într-o tigaie și gătește-le câteva minute până se înmoaie.

2. Adaugă năutul fiert, condimentele și roșiile și gătește împreună încă 6-8 minute.

3. Adaugă sucul de limetă și pătrunjelul (sau coriandrul) la final, oprește focul și lasă umplutura să se odihnească.

4. Gătește cartofii la aburi și fă-i piure. Lăsă-i să se răcească până când pot fi frământați cu mâna și adaugă sare și ierburi uscate. Adaugă treptat amidonul de cartofi, până când obții un aluat moale și neaderent.

5. Preîncălzește cuptorul la 200°C.

6. Pentru a asambla empanadas, pudrează-ți mâinile și suprafața de lucru cu amidon de cartofi, pentru ca aluatul să nu se lipească.

7. Taie cercuri din aluatul întins cu o înălțime de 0,5 cm, folosind o formă rotundă pentru prăjituri sau marginea unei farfurii mici. Dimensiunea cercurilor va depinde de mărimea empanadelor pe care doriți să le faceți, de ex. 10 cm în diametru.

8. Așază 1,5 – 2 linguri de umplutură în centrul fiecărui cerc de aluat. Nu umple prea mult, deoarece ar putea face ca empanadas să se spargă în timpul gătitului.

9. Îndoaie aluatul peste umplutură. Folosește degetele sau o furculiță pentru a strânge sau a încreți marginile aluatului și a sigila empanada. Asigură-te că marginile sunt bine închise pentru a preveni scurgerea umpluturii.

10. Se coace empanada timp de 25-30 min sau până când devine aurie.

11. Empanadas pot fi servite calde sau la temperatura camerei. Se savurează simple sau cu sosul preferat de scufundare.

 

Frigărui de legume dulci-sărate

Această rețetă include o varietate de ingrediente bogate în antioxidanți, cum ar fi cartofii dulci, ardeii grași, ananasul și ceapa roșie. Antioxidanții pot ajuta la protejarea celulelor de daunele cauzate de moleculele dăunătoare cunoscute sub numele de radicali liberi.

Ingrediente:

∙ 500 g de ciuperci mici, sau ciuperci mai mari tăiate în jumătate/ sferturi

∙ 1 cartof dulce mare, curățat de coajă și tăiat în bucățele

∙ 1 cană de ananas proaspăt tăiat bucăți

∙ 1 ardei gras roșu, fără semințe și tăiat în bucățele

∙ 1 ardei gras verde, fără semințe și tăiat în bucățele

∙ 1 ceapă galbenă, decojită și tăiată în bucăți

∙ 1 ceapă roșie, decojită și tăiată în bucăți

▻ Nu ezita să incluzi sau să elimini orice ingredient dorești.

Marinadă: 

∙ 2 linguri de ulei de măsline

∙ ½ cană de suc de portocale

∙ 3 linguri de suc de lămâie

∙ 2 linguri de sirop de arțar pur

∙ 1 linguriță de ardei iute

∙ 1 linguriță de scorțișoară măcinată

∙ 1 linguriță de praf de usturoi

∙ 1 linguriță de sare de mare

∙ Un vârf de cuțit de piper măcinat

∙ Un vârf de cuțit de chimen

∙ 10-12 frigărui de lemn

easter vegan recipe medical medium pura fons

Cum se prepară:

1. Preîncălzește grătarul la foc mediu-mare.

2. Înmoaie frigăruile de lemn în apă timp de cel puțin 30 de minute înainte de a le pune pe grătar.

3. Într-un bol mic, amestecă uleiul de măsline, sucul de lămâie și de portocale și condimentele.

4. Adaugă legumele în amestecul de ulei de măsline și condimente, asigură-te că fiecare bucată este acoperită de marinadă și lasă-le la marinat câteva ore.

5. Infige ciupercile, cartoful dulce, ananasul, ardeii și ceapa pe frigărui, alternând ingredientele.

6. Se frig frigăruile timp de aproximativ 10-12 minute, întorcându-le din când în când, până când legumele sunt fragede și ușor rumenite.

 

Ori de câte ori îți este poftă de mâncăruri reconfortante, lasă-te inspirat de aceste opțiuni sănătoase!

Dacă îți place, împărtășește cu alții!