Spirulina: Superalimentul viitorului

Dacă ar trebui să supraviețuiești în cele mai dificile condiții, cu provizii limitate, care ar fi alimentele care ți-ar oferi nutrienții necesari pentru funcționarea optimă a organismului? Există un astfel de superaliment – inclus chiar pe lista de alimente atent selecționate de astronauți pentru zboruri în spațiu cosmic – care este mai accesibil decât crezi: spirulina!

Dar de ce este spirulina inclusă pe o listă atât de exclusivistă de alimente? Pe baza diferitelor studii științifice, Organizația Națiunilor Unite a numit-o cândva “probabil cel mai bun aliment al viitorului”, iar  Green Prophet o descrie ca fiind “ușor digerabilă, cu un nivel ridicat de proteine, niveluri ridicate de beta-caroten, vitamina B12, fier și oligoelemente, precum și acidul gras esențial rar y-linolenic [numit și acid gama-linolenic (GLA) sau omega-6]”.

Asta înseamnă că spirulina poate fi benefică pentru sănătatea și bunăstarea ta generală, mai ales dacă:

・urmezi o dietă restrictivă

・ai un stil de viață dinamic, dar stresant

・faci sport

・suferi de probleme cronice de sănătate 

・îți dorești un sistem imunitar sănătos

・vrei să ai un sistem cardiovascular sănătos și să reduci colesterolul LDL 

Și asta nu este tot! Medium Medical ne spune că spirulina are numeroase alte beneficii:

・sprijină sistemul nervos central

・este bogată în vitamine și minerale

・este grozavă pentru ficat și tiroidă

・ajută la reducerea creșterii nodulilor, tumorilor, chisturilor și agenților patogeni

・ajută la eliminarea radiațiilor

Programul agitat și lipsa somnului duc la slăbirea imunității - în aceste cazuri suplimentele sub formă de capsule sunt cel mai la îndemână ajutor
Bogată în proteine și substanțe nutritive, spirulina este un sprijin excelent în activitățile fizice

În combinație cu anumite alimente, spirulina este, de asemenea, un mare ajutor în detoxifierea de metale grele. De fapt, este unul dintre ingredientele cheie din Kitul de Detoxifiere de Metale Grele al Mediumului Medical. Împreună cu Sucul de iarbă de orz, Pulberea de afine sălbatice, coriandru proaspăt și Alge Atlantic Dulse, această algă uimitoare ajută la absorbția și eliminarea metalelor periculoase precum mercurul, aluminiul, cuprul, nichelul, arsenicul și cadmiul, care pot avea un impact distructiv asupra celulelor din corpul nostru.

Te întrebi cum să incluzi această “Echipă de șoc” în dieta ta zilnică? Avem o rețetă de smoothie de detoxifiere, care e gata în 5 minute și conține toate aceste ingrediente și care cu siguranță va fi pe gustul tău – este proaspătă, sățioasă și sănătoasă! 

Ingrediente:

・banane

・afine sălbatice (proaspete sau sub formă de pudră) 

・coriandru

・iarbă de orz (pulbere)

・spirulina (pulbere)

・alge atlantic dulse

・suc de portocale

・Opțional: apă de nucă de cocosDacă îți sună bine, consultă rețeta completă de Smoothie pentru detoxifiere de metale și descoperă sfaturi pentru prepararea acestuia, precum și alte beneficii pe care le aduce sănătății.

Sfatul Mediumului Medical  pentru a consuma rapid și ușor spirulina: “Amestecați spirulina și pulberea de suc de iarbă de orz în apă și beți-le separat sau amestecați-le cu banană.” Sfatul nostru extra: dacă simți că spirulina și iarba de orz dau o aromă prea puternică, poți începe cu o porție mai mică pe care în timp o crești treptat, pe măsură ce te obișnuiești cu gustul!

Pe lângă beneficiile pe care le aduce sănătății, spirulina mai are și o calitate care o face să fie distractiv de folosit în bucătărie: culoarea verde-albastrui intensă o face un extraordinar colorant alimentar! O poți folosi pentru a colora smoothie-uri, înghețate și limonade într-un mod sănătos și natural. Așa că dă-i drumul și înveselește-ți zilele de vară adăugând-o la rețete rapide și ușoare:

・Fă-ți propria înghețată răcoritoare folosind o bază de piure de banane și lapte de cocos. Adaugă spirulina pentru culoare și aromele naturale preferate, cum ar fi mentă, lemn dulce sau afine. Dă-o în congelator și amestecă la fiecare două ore.

・Adaug-o la hummus, sos pesto sau dip-uri.

・Presară puțin în limonada de mentă sau ghimbir

Personalizează sosul pesto și transformă-l într-un stimulent al imunității adăugând pulbere de spirulină
Spirulina poate fi folosită atât în mâncăruri dulci, cât și sărate - smoothie-urile sunt o masă hrănitoare în orice moment al zilei

Atunci când stăm acasă, ne este ușor să fim creativi și să explorăm toate utilizările spirulinei, adăugând-o în mâncărurile noastre sub formă de pulbere. Acasă avem spațiul, timpul, condițiile și toate gadgeturile de bucătărie care să ne ajute să explorăm noi rețete. 

Dar mulți dintre noi petrecem cea mai mare parte a zilei departe de casă, fie la serviciu, fie în timpul liber. Călătoriile, munca până târziu, participarea la ședințe lungi, naveta, mersul la sală sau la cursuri de dans sau hobby-urile preferate – ca să nu mai vorbim de toate activitățile suplimentare necesare atunci când ești părinte – acestea sunt doar câteva dintre situațiile care fac dificilă pregătirea mâncărurilor noastre preferate ori de câte ori avem chef. 

Chiar dacă nu te poți răsfăța cu smoothie-ul preferat la birou, nu înseamnă că trebuie să îți privezi organismul de sprijinul de care are nevoie. Dimpotrivă, tocmai stilul de viață dinamic face să fie și mai important să îți ajuți organismul să răspundă bine la stres și epuizare.

Spirulina benefits vimergy pura fons 5
Pulberea de spirulina se găsește și în capsule vegetariene dizolvabile - acestea o fac mai ușor de absorbit decât comprimatele dure și compacte

Pentru toate aceste situații în care suntem plecați de acasă, există o soluție! Spirulina se găsește și sub formă de capsule – ceea ce o face simplu de transportat. O poți lua cu ușurință oricând și oriunde, cu un simplu pahar de apă. Îți recomandăm să consumi întotdeauna cele mai sănătoase suplimente, fără aditivi sau alte ingrediente – de exemplu, capsulele de spirulină cultivată în SUA de la Vimergy.

Pentru a beneficia de combinația completă de detoxifiere, poți lua iarba de orz sub formă de capsule, poți să adaugi dulse în ceaiul de după-amiază și coriandru într-o salată proaspătă.

Nu sunt cunoscute  efecte secundare ale consumului de spirulină, dar este recomandat să vă consultați medicul înainte de a o consuma.

Dacă îți place, împărtășește cu alții!

Lasă un răspuns