fbpx ...

Suplimente – Pașii simpli spre o nutriție completă

Navighează prin bunătăți

Corpul tău este un templu – iar un stil de viață sănătos este cel mai bun mod de a-ți arăta dragostea, grija și respectul față de el.

Te întrebi care sunt cele mai bune modalități de a satisface nevoile nutriționale ale corpului tău? Răspunsul îl găsești în sport, îngrijire, odihnă bună, conștientizarea importanței sănătății, și în plus, o dietă completă și echilibrată – factorii obligatorii pentru a-ți păstra și proteja starea de bine.

Totuși, există momente în care dieta ta zilnică nu poate acoperi toate nevoile organismului, și atunci suplimentele alimentare devin necesare pentru a completa elementele lipsă.

supplements healthy lifestyle vimergy pura fons 4
Când nu poți asigura în mod rezonabil aportul nutrienților prin consumul de alimente în cantități rezonabile, adu echilibrul în viața ta prin suplimente pure și concentrate.

Iată câteva exemple de categorii de persoane cărora le lipsesc anumiți nutrienți și care necesită sfaturi specifice privind suplimentele, potrivit Consiliul European de Informare Alimentară (EUFIC):

Grupa de populație Nutrienți
Persoane cu vârsta de peste 50 de ani
Vitamina D, Vitamina B12, acid folic Persoanele vârstnice mai fragile pot beneficia de un supliment de multivitamine în doze mici
Femei aflate la vârstă fertilă
Acid folic și vitamina D, eventual fier
Copii cu vârsta sub 5 ani
Vitamina A, Vitamina C, Vitamina D. Copiii cu un apetit ridicat, care mănâncă o mare varietate de alimente pot să nu aibă nevoie de ele
Mamele care alăptează
Vitamina D
Persoanele cu expunere insuficientă la soare sau cu pielea mai închisă la culoare
Vitamina D
Veganii
Vitamina B12, vitamina D2

Consiliul European de Informare Alimentară

Pe lângă aceste grupuri, există o mulțime de alte situații în care suplimentele alimentare ar putea fi de mare ajutor:

・Ai început de curând un plan de antrenament sportiv solicitant?

・Ești însărcinată sau plănuiești să rămâi însărcinată?

・Ai trecut printr-o perioadă stresantă? 

・Ai o dietă restrictivă din cauza unor probleme de sănătate?

・Urmezi o dietă pentru a pierde în greutate?

・Fructele și legumele preferate sunt în afara sezonului?

Dacă răspunsul la oricare dintre aceste întrebări este ”Da”, ai putea decide să te ocupi de deficiențele nutriționale în urma unei consultări cu medicul. 

Și, dacă te gândești ce suplimente să iei pentru ca niciunul dintre elementele de bază să nu-ți lipsească, iată care sunt suplimentele esențiale recomandate de Mediumul Medical : Vitamina B12 cu adenozilcobalamină și metilcobalamină, Sulfat de zinc lichid, Vitamina C, Extract de lămâiță.

Dar cum faci să-ți iei suplimentele zilnic atunci când ești mereu pe fugă, te afli într-un context în care nu poți să le iei, nu le ai niciodată la îndemână sau pur și simplu uiți de ele?

supplements healthy lifestyle vimergy pura fons 2
Unii nutrienți se găsesc în alimente rare, care nu sunt întotdeauna disponibile proaspete. Nu rata ocazia de a-ți îmbunătăți starea de bine - introdu-le în dietă sub formă de pulbere, extracte sau pastile.

Ei bine, din fericire, suplimentele se găsesc azi într-o varietate de forme, inclusiv extracte lichide, pulberi și capsule – toate sunt portabile și potrivite pentru orice stil de viață, indiferent cât de dinamic sau ocupat ești! Iată câteva sugestii care te vor ajuta să le incluzi fără probleme în dieta ta zilnică:

1. Smoothie-uri

Pline de vitamine și fibre din fructe și legume, smoothie-urile sunt rapide, ușor de preparat și distractive. Lasă-ți imaginația să se joace, combină-ți ingredientele preferate și surprinde-ți papilele gustative – un mod perfect de a încorpora suplimentele sub formă de pulbere sau lichide într-o masă gustoasă! Ai nevoie de puțină inspirație? Aruncă o privire la delicioasa noastră rețetă de smoothie de detoxifiere cu metale grele.

2. Supe și ciorbe

Pe lângă faptul că sunt sățioase și reconfortante, acestea te ajută să îți menții hidratarea și sunt de mare ajutor atunci când ești răcit sau ai gripă. Dacă vrei să le maximizezi proprietățile vindecătoare, adaugă suplimente lichide sau sub formă de pulbere atunci când supa s-a răcit până la temperatura de servire.

Supele și ciorbele clare pot reprezenta o masă consistentă de sine stătătoare, dar pot fi folosite și ca un baze pentru alte mâncăruri. Vă recomandăm Rețeta de supă pentru vindecare de la Mediumul Medical, care constă într-o bază de supă versatilă, cu o tentă exotică!

Sfat suplimentar: Salvează timp prețios gătind și congelând baza de supă pentru a o folosi mai târziu.

3. Dip-uri și sosuri 

Folosește humus și pastă de fasole tartinabilă ca dip-uri sănătoase pentru legume crocante precum morcovul, castravetele, țelina, sparanghelul, broccoli și conopida. Strecoară în ele suplimentul sub formă de pudră sau lichid pentru a face această gustare satisfăcătoare și mai sănătoasă.

4. Deserturi

Astfel de plăceri nu ar trebui să fie neapărat “vinovate”. Dimpotrivă! Optează pentru ingrediente care îți fac bine și adăugă suplimentele tale preferate. În acest fel, îți satisfaci atât pofta de dulce, cât și nevoile nutriționale. Aruncă o privire la rețeta noastră sănătoasă de plăcintă olandeză cu mere, cu siguranță îți va plăcea!

5. Sucuri proaspăt stoarse

Suplimentele tale vin sunt sub formă de capsule? Ai putea să le iei cu sucuri proaspăt stoarse! În acest fel, poți beneficia de nutrienți concentrați din două surse sănătoase. Puteți face sucuri din diverse combinații de fructe și legume cu Storcătorul Omega Celery Juicer.

supplements healthy lifestyle vimergy pura fons 5
Sucurile proaspete sunt o sursă incredibilă de vitamine și antioxidanți. Sporește-le beneficiile cu suplimentele tale zilnice.
supplements healthy lifestyle vimergy pura fons 3
Gustările tartinabile din legume - cum ar fi humusul, pasta din fasole sau legume la cuptor - sunt perfecte pentru a strecura în ele vitamine lichide sau pulbere.

Vitaminele și mineralele sunt esențiale pentru ca organismul nostru să funcționeze corect. Cu toate acestea, exagerările pot cauza mai mult rău decât bine. Suplimentele nu sunt menite să înlocuiască o dietă sănătoasă și echilibrată, ci mai degrabă să o completeze și să o întregească. 

Vă sfătuim cu tărie să consultați un medic specialist pentru a ști dacă riscați să prezentați un deficit al vreunui nutrient. Consumați întotdeauna suplimentele în mod responsabil și respectați instrucțiunile de servire recomandate pentru fiecare supliment.

Dacă îți place, împărtășește cu alții!