Țelina Apio – O gustare sănătoasă cu beneficii surprinzătoare

Țelina este cunoscută în prezent ca fiind unul dintre cele mai puternice alimente antiinflamatorii, dar proprietățile ei sunt lăudate încă din antichitate. A fost menționată de poetul grec Homer în faimoasele sale poeme Iliada și Odiseea și se pare că făcea parte și din dieta variată a romanilor.

Toate părțile țelinei sunt consumate pe scară largă în întreaga lume: atât rădăcina, cât și tulpina și frunzele. Totuși, în țări precum România, cea mai folosită este fără îndoială rădăcina. Atunci când vrei să readuci la viață amintirile copilăriei și pregătești o supă după rețeta bunicii, rădăcina de țelină este un ingredient de bază indispensabil. Țelina este excelentă și în salatele de crudități (rasă, cu morcovi și mere), mai ales în zilele reci de iarnă. Dar e bine de știut că și tulpinile și frunzele de țelină sunt tot atât de gustoase și valoroase din punct de vedere nutrițional!

Adesea prezente în magazine sub denumirea de “Apio”, tulpinile de țelină sunt relativ noi pe piață și de cele mai multe ori sunt trecute cu vederea de cumpărători, cel mai probabil pentru că nu se regăsește în prea multe rețete tradiționale. Un alt motiv ar putea fi prețul. Totuși, dacă soiurile importate din supermarketuri au prețuri prea mari, se găsesc cu siguranță și variante autohtone mai avantajoase în piețe! Așadar, este timpul să aducem tulpinile de țelină în lumina reflectoarelor!

În primul rând, știai că țelina are doar 16 kilocalorii/100g și este formată din aproximativ 95% apă? Asta o face o gustare sănătoasă care îți hidratează organismul, îți face pielea să strălucească și reduce semnele de îmbătrânire!

Îmbunătățirea aspectului tău exterior este de fapt rezultatul vindecării care are loc în interior. În ciuda conținutului ridicat de apă, țelina conține și o mulțime de vitamine și minerale cu un impact pozitiv asupra sănătății.  Așa cum menționează Mediumul Medical Anthony William în cartea sa “Alimente care îți pot schimba viața în bine” , țelina este un aliment care “înfometează bacteriile neproductive, drojdia, mucegaiul, micozele și virușii care sunt prezenți în organism” și “ajută la eliminarea agenților patogeni care sunt atât de des cauza de bază a inflamației, ajutându-ți organismul să facă față la orice îți aduce viața în cale”.

Țelina este o sursă bogată de vitamina A, C, E, K și majoritatea vitaminelor B, inclusiv un procent ridicat de colină, care este esențială pentru sănătatea celulară și care stimulează, printre altele:

              • Producția neurotransmițătorului acetilcolină

              • Sistemul nervos

              • Transportul de lipide

              • Metabolismul

Savurează țelina Apio în salate rapide și proaspete
Ai grijă de sănătatea ta și strălucește din interior!

În plus, conținutul ridicat de apă și fibrele pot ajuta la ușurarea digestiei. Țelina poate îmbunătăți funcțiile renale și poate ajuta în cazul afecțiunilor precum refluxul gastroesofagian acid, bolile autoimune sau bacteriile streptococice. Dacă vrei să afli mai multe despre efectele pozitive ale țelinei asupra sănătății, aruncă o privire la cele 10 BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE ale sucului de țelină.

Tulpinile de țelină sunt disponibile astăzi în majoritatea supermarketurilor și sunt surprinzător de ușor de introdus în dietă. Dacă îți dorești să încerci ceva nou, este timpul să descoperi magia acestei baghete verzi!

Te întrebi cum să le prepari? Posibilitățile sunt nelimitate, totuși, îți recomandăm să le consumi crude pentru a păstra substanțele nutritive (ca și alte verdețuri).

Avem câteva sugestii pentru tine, pe care le poți combina și adapta în funcție de gust:

– Savurează o salată proaspătă și crocantă de Apio:

Folosind ca bază tulpinile de țelină bine spălate și tocate, poți adăuga:

              • Suc de lămâie / pătrunjel / castravete / și puțin ulei de măsline.

              • Năut, semințe și nuci – pentru mai multă consistență.   

              • Asezonează salata după gust și, de ce nu, poți încercați chiar sarea de țelină!

– Taie tulpinile în bastonașe de aprox. 5 cm și servește-le cu hummus, fasole bătută, unt de arahide sau în alt sos la alegere.

– Dacă vrei să maximizezi aportul de nutrienți, te sfătuim să faci suc! Mediumul Medical  recomandă sucul de țelină ca fiind “un elixir vindecător de neegalat”. Pentru aceasta, vei avea nevoie de un storcător de fructe sau de un blender. Taie tulpinile de țelină în bucăți mai mici și pune-le în storcătorul de fructe.

              • Adăugă ardei iute / turmeric / ghimbir / mentă / lămâie sau alte condimente la alegere

              • Îndulcește cu morcovi sau mere

              • Sau și mai bine, încearcă sucul de țelină simplu!

Nutrienții sunt mai concentrați în sucuri

Alte rețete și idei inspirate și versatile despre cum să folosiți țelina pot fi găsite pe site-uri populare precum BBC Good Food.

Și dacă dorești să aduci și mai multe îmbunătățiri nutriției tale, puteți adăuga suplimente alimentare special create pentru a spori beneficiile sucului de țelină pe care îl consumi zilnic. Te sfătuim să iei numai suplimente pure, naturale, de la o sursă de încredere, de exemplu Celeryforce de la Vimergy și să te consulți întotdeauna cu medicul înainte de a lua orice supliment.

Celeryforce®

Și nu uita – impactul pozitiv al alimentelor verzi merge dincolo de sănătatea fizică. Acestea oferă, de asemenea, un sprijin moral necesar mai ales în zilele reci de iarnă.

“Folosiți țelina pentru efectele sale calmante atunci când vă simțiți speriat, panicat, șocat, agitat, neliniștit, nervos, amenințat, nesigur, temător sau defensiv.” (Anthony William în “Alimentele care îți pot schimba viața în bine”)

Dacă îți place, împărtășește cu alții!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.