fbpx ...
lei
  • lei
  • лв.

Inspirație asiatică – Top 3 rețete sănătoase de tăiței

noodles recipe pura fons

Navighează prin bunătăți

Carbohidrații sunt necesari pentru o dietă echilibrată – dar nu toți carbohidrații sunt la fel. Și când vine vorba de corpul tău, doar alimentele de cea mai bună calitate sunt acceptabile. Ți-am găsit produse care îți vor alimenta corpul și vor fi pe gustul tău. Să încercăm împreună aceste 3 rețete uimitoare de inspirație asiatică cu tăiței care sunt organici, fără gluten și vegani!

✤ Tăitei cu legume și curry roșu ✤ 

Dacă îți place bogăția aromelor asiatice, cum ar fi lemongrass proaspăt cu note citrice și curry roșu plin de gust, această rețetă va transforma prânzul obișnuit din timpul săptămânii într-o adevărată experiență culinară. În plus, este făcut cu legume pe care le ai la îndemână, care au diverse texturi și nutrienți. Combină-le cu carbohidrați care stimulează energia, organici, vegani și fără gluten. Completează cu lapte de cocos pentru un sos light cremos și grăsimi sănătoase, ți poftă mare!

Ingrediente pentru 3 porții

∙1-2 linguri ulei de floarea soarelui

∙1 tulpină lemongrass (proaspătă sau conservată) sau 1 linguriță de pudră de lemongrass

∙1 lingură pastă de curry roșu thailandez

∙1 ceapă, feliată

∙1 zucchini (dovlecel), feliat

∙100g varză albă, feliată

∙1 morcov, feliat

∙400 ml lapte de cocos cu conținut scăzut de grăsimi

∙250ml/1 cană supă de legume de casă

∙1 pachet taitei de orez brun

∙1/2 legătură de coriandru proaspăt, tocat

∙ sare

Pentru servire

∙1/2 legătură de coriandru proaspăt, tocat

∙1 ardei iute roșu proaspăt (chilli), feliat pe diagonală

noodles recipe pura fons
Carbohidrații sănătoși sunt cea mai importantă sursă de energie pentru organism - încearcă tăiței curați și mai puțin procesați

Cum se prepară?

▻ Încinge uleiul într-o tigaie mare sau într-un wok. Adăugați lemongrass și pasta de curry roșu, apoi căliți câteva secunde până când se activează aromele. Adăugați ceapa și gătiți la foc mediu, amestecând regulat până se înmoaie (aproximativ 5-7 minute).

▻ Adaugă dovlecelul, varza și morcovii, apoi amestecă bine cu ceapa și condimentele. Lasă-le să se gătească ușor, la foc mic, amestecând din când în când încă 5-7 minute.

▻ Adaugă laptele de cocos și supa de legume, apoi adu la fierbere. Adaugă tăițeii de orez brun, redu focul și lasă la fiert aproximativ 7 minute sau până când tăițeii sunt fierți. La final, adaugă sare după gust și coriandru tocat.

▻ Decorează cu restul de coriandru tocat și felii de chili roșu.

✤ Salată cu tăiței și verdețuri proaspete ✤ 

Nu ai timp să gătești? Nu îți face griji! Acest fel de mâncare foarte rapid cu tăiței este gata în cel mai scurt timp. Și pentru că nu e nevoie să gătești legumele și verdețurile, nu vei salva doar timp, ci și vitamine prețioase. Tăițeii de orez brun fără gluten cu dovleac și ghimbir aduc un plus de aromă – tu nu trebuie decât să toci verdețurile și legumele proaspete în timp ce se gătesc tăițeii, condimentezi cu puțin sos preparat inspirat de Medium Medical pe care îl poți prepara de dinainte, și masa este gata!

Ingrediente pentru 3 porții

∙1 pachet tăiței de orez cu ghimbir

∙1/2 castravete, tăiat în jumătate pe lungime, fără semințe și feliat

∙2 tulpini de țelină apio, tăiate în jumătate pe lungime, feliate

∙1/2 bulb de fenicul, feliat

∙ierburi proaspete, cum ar fi busuioc, pătrunjel, coriandru, oregano, mentă, ceapă verde

Opțional: mix de salată și/sau germeni

Dressing (poate fi pregătit în avans și păstrat la frigider)

∙ 1 lingură suc de lămâie

∙ 1 lingură sirop de arțar sau miere crudă

∙ 1 lingură ulei de susan

∙ 1 cățel de usturoi zdrobit

∙ ½ chili roșu proaspăt (ardei iute)

∙ ½ linguriță de semințe de susan

∙ sare

noodles recipe pura fons
Tăițeii sunt un ingredient versatil ce poate fi consumat ca fel principal, supă sau chiar salată

Cum se prepară?

▻ Adu apă la fiert și gătește tăițeii timp de 4-5 minute sau până se înmoaie puțin, amestecând regulat pentru a nu se lipi. Scurge și clătește sub apă rece.

▻ Între timp, taie legumele și ierburile, apoi amestecă-le.

▻ Adaugă amestecul verde la tăițeii răciți, toarnă dressingul peste și amestecă bine. Savurează!

✤ Tăiței cu ciuperci ✤

Portobello, Shiitake, Crimini, Champignon, Chaga, Pleurotus, Urechi de Lemn,… și lista poate continua. Ciupercile sunt diverse, savuroase și ușor de gătit. Datorită lor, această rețetă vegetariană de tăiței este plină de aromă, proteine ​​și fibre. Folosește tăiței sănătoși, mai puțin procesați, astfel încât să conțină substanțele nutritive, fibre, vitamina B și minerale precum seleniu și magneziu – nouă ne plac tăițeii de orez brun fără gluten!

Ingrediente pentru 3 porții

∙ 1 pachet de tăiței de orez brun

∙ 2 linguri ulei de susan

∙ 5 cepe verzi

∙ 1 ardei roșu, feliat

∙ ½ dovlecel, feliat

∙ 1 morcov mic, tăiat în bețișoare

∙ 3 căței de usturoi

∙ 1,5 cm ghimbir proaspăt, răzuit

∙ 1 linguriță de fulgi de chili

∙ 5-6 muguri de bambus

∙ 300 g mix de ciuperci la alegere

∙ sare

Pentru servire

∙ Semințe de susan alb

noodles recipe pura fons
Mâncarea curată nu trebuie să fie neapărat fadă - explorează ingredientele asiatice pentru o experiență culinară interesantă

Cum se prepară?

▻ Spală și feliază/taie ciupercile, ardeiul roșu, dovlecelul, ceapa verde, morcovul și usturoiul.

▻ Gătește tăițeii conform instrucțiunilor, scurge-i și pune-i deoparte.

▻ Încinge o tigaie sau wok și adaugă uleiul. Călește părțile albe ale cepei împreună cu ghimbirul, usturoiul și fulgii de chili.

▻ Adaugă ciupercile, mugurii de bambus, ardeiul roșu și dovlecelul cu puțină sare și gătește-le până se înmoaie.

▻ Adaugă tăițeii fierți și scurși la legume și amestecă bine, apoi oprește focul.

▻ Presară părțile verzi ale cepei, servește și delectează-te!

Dacă îți place, împărtășește cu alții!