fbpx ...

Arta echilibrului mental pentru introvertiți și extrovertiți

Navighează prin bunătăți

Unii oameni iubesc interacțiunile sociale, în timp ce alții preferă să petreacă timpul pe cont propriu. Dar indiferent dacă ești extrovertit sau introvertit, uneori trebuie să faci față provocărilor și presiunilor mentale care îți pot afecta bunăstarea. De aceea trebuie să știi să ai grijă de energia și sănătatea ta mintală, indiferent de tipul de personalitate.

Dacă simți că stilul tău de viață nu este echilibrat, nu ezita să faci ajustări. De exemplu, poți înlocui o agendă copleșitor de încărcată cu vindecarea rănilor emoționale și practici de conștientizare. Deci, haideți să vorbim despre ce înseamnă să fii introvertit sau extrovertit și să descoperim noi metode despre cum să rămâi plin de energie și sănătos mental, indiferent de circumstanțe.

 

Ești introvertit?

O persoană introvertită preferă liniștea în locul mediilor zgomotoase și aglomerate. Dacă și tu ești așa, probabil pentru tine e mai plăcut să petreci timpul singur sau cu câțiva prieteni apropiați decât cu un grup mare de persoane. De asemenea, preferi să te concentrezi asupra propriilor gânduri și sentimente decât să căutați stimulare externă. Unele dintre provocările cu care te poți confrunta sunt sentimentele de singurătate, izolare sau anxietate socială. Prin urmare, este esențial să găsești un echilibru între viața socială și cea personală. Iată câteva tehnici de autoîngrijire care ar putea funcționa pentru tine:

∙ Încarcă-ți bateriile sociale

Oferă-ți timpul de care ai nevoie pentru a te odihni și a te reîncărca atunci când ai nevoie. O plimbare în natură te poate ajuta să te simți echilibrat mental și împrospătat.

Sau, de ce să nu devii turist în propriul tău oraș? Explorează cartiere noi, descoperă clădiri istorice și vizitează muzee.

Nu uita de yoga, pilate, meditație, sporturi pe care le poți face singur sau cu prietenii apropiați. Poți chiar încerca și să ții un jurnal!

introvert extrovert mental health 2
Meditația și activitățile fizice cu impact redus - cum ar fi yoga și pilates - îți pot aduce pace interioară și echilibru

∙ Acordă-ți puțin timp de liniște

E important să participi la evenimente sociale, petreceri, festivaluri și întâlniri doar atâta timp cât te simți bine și confortabil. Ia o pauză de la activitățile obositoare atunci când simți că nivelul de energie scade. Grădinăritul, o carte bună sau vizionarea emisiunii preferate sunt alternative distractive pe care le poți face singur.

∙ Stabilește-ți limitele personale și respectă-le

Să-ți faci prieteni noi și să cunoști oameni noi este bine pentru tine, dar atunci când ai nevoie de sprijin emoțional, nu ezita să te adresezi doar prietenilor tăi apropiați, de încredere, care îți înțeleg cu adevărat natura.

De asemenea, nu ezita să refuzi invitațiile care nu te interesează și evită să-ți investești energia în conexiuni care te consumă.

∙ Relaxează-te cu hobby-urile tale

Petrece timp urmându-ți vechile hobby-uri sau apucă-te de altele noi. Fie că este vorba despre un proiect de bricolaj, un instrument muzical sau să dans, acest tip de activități te vor ține ocupat și îți vor dezvolta creativitatea fără a te face să te simți obosit emoțional.

introvert extrovert mental health 3
Îmbogățește-ți lumea interioară citind o carte bună - este o modalitate grozavă de a face o pauză de la evenimentele sociale extenuante

Ești extrovertit?

Dacă îți place să fii în preajma celorlalți și dacă de obicei cauți interacțiunea socială și, de obicei, ai un stil de viață extravagant, probabil ești extrovertit. De asemenea, s-ar putea să te plictisești cu ușurință atunci când ești singur sau fără nimic de făcut și cauți experiențe noi și stimulatoare. Exprimarea gândurilor și sentimentelor? Nu este o problemă pentru tine!

Dacă simți că aceste caracteristici ți se potrivesc, atunci s-ar putea uneori să te confrunți și cu suprastimularea, oboseala emoțională și chiar epuizarea. Așadar, ai grijă de energia și sănătatea mea mintală urmând aceste sfaturi:

∙ Alătură-te unor grupuri de oameni cu gânduri similare

Activitățile fizice sunt grozave pentru oricine. Ca extrovertit, s-ar putea să te simți mai motivat să faci sport împreună cu alți oameni. De ce să nu încerci o sală de sport, un grup sau organizație sau să participi la activități de grup? Caută activitățile care ți se potrivesc cel mai bine, fie că este vorba de ciclism, drumeții, jogging, dans, meditație de grup, sesiuni de yoga sau voluntariat pentru o cauză socială.

∙ Ieși cu prietenii

Organizează o întâlnire cu prietenii tăi! Cu siguranță te vei bucura să îi suni, să stați de vorbă, și puteți planifica împreună excursia. Ieșiți la o plimbare în natură, în parc sau în centrul vechi. Căutați împreună cele mai noi restaurante și cafenele. Bucurați-vă de o zi relaxantă la piscină. Descoperiți locuri noi în jurul orașului, cum ar fi sate, stațiuni, rezervații naturale sau parcuri de aventură.

introvert extrovert mental health 4
Ori de câte ori ai nevoie de sprijin, petrece timp afară cu cercul de prieteni vechi și de încredere

Organizează o seară cu prietenii acasă

Dacă nu ai chef să ieși sau dacă vremea nu vă permite, invită-ți prietenii la o masă sau la o seară de film! Puteți găti împreună sau fiecare poate aduce ceva. De ce să nu încerci și jocurile de societate sau jocurile video?

∙ Stabilește-ți prioritățile și respectă-ți planurile

Uneori s-ar putea să simți că ai luat parte la prea multe activități și acest lucru te face să te simți epuizat din punct de vedere emoțional și fizic. Încearcă să stabilești prioritatea activităților, invitațiilor și evenimentelor și nu îți încărca prea mult agenda.

Indiferent dacă ești introvertit sau extrovertit, înțelegerea nevoilor tale unice te va ajuta să practici îngrijirea de sine și să atingi echilibrul și bunăstarea.

Dacă îți place, împărtășește cu alții!